خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/12/26 - 09:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار رئیس و اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان با معاون وزیر کشاورزی گرجستان

احمد علیرضابیگی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان  و هیأت همراه با خاتیا تسیلوسانی، معاون وزیر کشاورزی گرجستان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، احمد علیرضابیگی، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان و هیأت همراه با خاتیا تسیلوسانی معاون وزیر کشاورزی گرجستان دیدار و گفتگو کردند.



احمد علیرضابیگی تعاملات دیرینه میان جمهوری اسلامی ایران و گرجستان را پشتوانه محکمی برای توسعه همکاری های فیمابین دانست و گفت: مردم ایران و گرجستان دارای قرابت تاریخی بسیاری با یکدیگر هستند و مقامات عالیرتبه دو کشور باید به تقویت و تحکیم مناسبات فیمابین برنامه ریزی درازمدت داشته باشند.



علیرضابیگی، ابراز امیدواری کرد: روابط دو کشور همچون گذشته درحوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی به صورت مستمر  تداوم داشته باشد.



 وی هچنین اظهار داشت: چنانچه تسهیلاتی جهت حضور سرمایه‌گذران و تجار ایران فراهم گردد، کشت فراسرزمینی از سوی ایران در گرجستان توسعه و گسترش خواهد یافت.



علیرضابیگی در همین بخش تصریح کرد: عملیاتی شدن تفاهم‌ نامه‌های امضا شده میان دو کشور زمینه مناسبی برای توسعه و گسترش همکاری‌های دوجانبه خصوصا در بخش کشاورزی خواهد شد.



معاون وزیر کشاورزی جمهوری گرجستان نیز در این دیدار، ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های خوب دو کشور در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری و شیلات میتواند زمینه های تحکیم روابط و تقویت مناسبات فی‌مابین را  فراهم نماید.



وی خاطر نشان کرد: امیدوارم کمک به تقویت سطح همکاری‌ها و مبادلات در چارچوب نشست‌های کارشناسی مشترک،با حضور دست اندرکاران و متخصصین این رشته در پیشبرد همکاری‌های اقتصادی دو کشور بیش از پیش توسعه یابد./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 276406
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار